IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Живот
10:26 | 22 януари 2016
Обновен: 09:44 | 29 април 2024

Как да рекламираме успешно бизнеса си

Лесни подходи за малки бюджети

По материала работи: manager
Как да рекламираме успешно бизнеса си

Наблюдавайки рекламните послания, които ни заливат отвсякъде, все по-често имам чувството, че живеем в своеобразна информационна какафония. Сигурна съм, че все повече хора се чувстват така и това е нормално. Живеем в ХХІ век. Развитието на информационните технологии и достъпът до интернет по всяко време и от почти всяка точка на планетата дадоха ново поле за изява на хиляди рекламодатели, които се борят за вашето внимание, точно така както и вие като предприемач или маркетингов експерт се борите за вниманието на потребителите.


Още с първата чаша кафе за деня получаваме солидна порция рекламни послания, които безцеремонно прекъсват и най-интересния и важен гост в сутрешните информационни блокове на телевизиите. На път за работа колко от програмата на любимото си радио успявате да чуете в колата, без да ви съобщят за най-новите възможности за лечение на запек или да ви приканят да се възползвате от поредната промоция. Сещате ли се за популярен уебсайт, в който няма рекламни послания и банери? Колко минути от любимия си сериал изгледахте, преди да го прекъсне рекламният блок?


А случвало ли ви се е да отидете на кино и 15 минути след изгасването на светлините да се зачудите кой филм щяхте да гледате, защото преди прожекцията му сте принудени да изгледате дълъг поток от реклами на мобилни оператори, безалкохолни напитки, банки и трейлъри на нови филми?

 

Особено ми е забавно, при положение, че живея във Варна, когато настойчиво ме канят да посетя най-новия софийски ресторант или, примерно – пловдивска сладкарница 

 

И тук е моментът да поговорим за важните неща, които не само могат да представят най-добре продукта, който предлагате на пазара, но и да ви помогнат да преборите информационното пренасищане и да стигнете до точната таргет група - тази на вашите клиенти.
 

Освен че е задължително да познавате изключително добре конкурентите си, техните продукти и послания, комуникационните канали, които използват, и да предугаждате техните действия, самите вие трябва да успеете да постигнете ефективност в комуникацията и баланс между яснота на посланието и ангажираност на публиката. Това означaва вашите послания да бъдат кратки, но същевременно да казват ясно на вашата целева група какво им предлагате и защо сте по-добри от останалите на пазара. И най-важното, което често се забравя – да достигнете точно до своите целеви групи. Обикновено всяка бизнес организация се опитва да комуникира със своите целеви групи на най-популярните и стандартни места, където рекламират всички. Така във Варна ни заливат с реклама, която е предназначена за потребителите в Пазарджик и Пловдив, а в Бургас сигурно се възмущават от новите послания на някой варненски фитнес... За да да преборите конкурентите, можете да използвате няколко лесни, но ефективни подхода:
 

1. Не се бутайте и вие в тълпата от рекламни послания, където, дори и да крещите с цяло гърло, трудно някой ще ви забележи, особено ако сте на ниво малък и среден бизнес, особено извън столицата. Да не говорим, че удоволствието “да се омешате с големите” ще ви струва скъпо и прескъпо.
 

2. Заложете на тези комуникативни канали, които (освен че са по джоба ви) ще доставят вашето послание директно до получателите му – местни и регионални радиостанции, вестници, сайтове, телевизии. Като за целта е необходимо да си направите сериозен анализ – кои са вашите потребители и между кои от тези канали да разпределите рекламния си бюджет. Ако ви е трудно да го направите, по-добре се доверете на експертите в областта, защото те могат да ви предложат и други - алтернативни места, откъдето да достигнете до целевата си аудитория.
 

Добрите ПР и маркетинг експерти, които работят в медиите, могат да ви предложат интересни алтернативи.


Една работеща за малкия и средния бизнес алтернатива е комбинацията между традиционните медии и BUZZ маркетинга (жужащ маркетинг ) 


Този вид маркетинг е част от разновидностите на онлайн маркетинга. По своята същност той представлява споделяне на информация посредством подшушване в специални места за тази цел в интернет. Това могат да бъдат: социални медии, блогове, форуми, онлайн издания, които имат специални места за мнения и коментари. BUZZ маркетингът се базира на вирусно разпространение на информацията и се основава на манипулативно влияние върху аудиторията. В общия случай експертът ще включи в маркетинговата ви стратегия “клюкарките”, или това са  всички, които споделят “от уста на уста“ линкове, статии, видео, картинки.

 

Привличането на вниманието на клиента, според Джей Конрад Левинсън и Пол Ханли ("Guerilla marketing - право в подсъзнанието"), е възможно, ако се базира на тясната връзка между психология и маркетинг.  Guerilla marketing, познат в България и с името партизански маркетинг, е възможност чрез прилагането на някои отдавна известни правила на човешката психология възможностите в маркетинга да станат почти безгранични и при това в изключително изгодна за фирмите бюджетна рамка.


Комбинацията между традиционни медии и guerilla marketing дава възможност да се въздейства върху публиките на подсъзнателно ниво 


Традиционните рекламни послания всъщност ви казват да си "представите" нещо. А единственият начин да го направите е да създадете образ в ума си. Следователно, при традиционната реклама нарочно се втълпяват образи в ума на потенциалните клиенти. Тези образи обаче има опасност бързо да им омръзнат и да доведат до обратен ефект.
 

Когато действаме чрез методите на guerilla marketing, се прицелваме директно в подсъзнанието, което е много по-силно от съзнателната част на мозъка. Затова то има ролята да предпазва съзнанието, като му предоставя само информацията, от която има нужда, или изисква да постигне разбиране. Целта на guerilla marketing е да се стреми да оползотвори всяко възможно предимство. А възможността, която му предлага използването на езика за стимулиране на положителен вътрешен диалог, е мощно оръжие. Добрият експерт в областта може чрез каналите на традиционните медии и използвайки предимствата на guerilla marketing, да доведе потенциалните ви клиенти до положително състояние. Този метод дава възможност на клиентите да избират свободно, а това ще им донесе удовлетворението, че са взели самостоятелно и информирано решение.
 

За да доведат потенциалните клиенти до позитивно състояние и да ги задържат в него, специалистите използват език, образи и средства, които изграждат конструктивни послания. Те постигат това посредством въздействие върху сетива и чувства. При сетивата вече става дума за нещо повече от обичайните слух и зрение. Да успееш да внушиш на потребителя и докосването при допир или определен аромат, означава да създадеш едно преживяване посредством целия набор от усещания. А какво ще се случи, ако прибавим скрити копнежи и желания?! Всичко това изгражда определени представи и нагласи, а те от своя страна предизвикват положителен вътрешен диалог. В този случай стимулирането е по-мощно маркетингово оръжие от добре познатото избягване на нежеланите последици. Всъщност вие вече не отговаряте, а задавате въпроси на потенциалните купувачи, провокирате ги и ги карате да станат част от процеса.


Висш пилотаж в новите подходи към предлагане на продукта е комбинацията от традиционни медии, guerilla marketing и вирусен маркетинг

 

Вирусният маркетинг използва механизма на безплатно разпространение на информацията от интернет потребителите, и то доброволно. Експертите разработват материал на принципа на guerilla marketing - линк, текст, въпрос, игра, мнение, клип и др., публикуват го в традиционна медия и го предоставят на потребителите сами да го разпространяват помежду си. По този начин те изграждат така наречената познаваемост (brand awareness) на вашия продукт, услуга или кауза. Разпространението може да стане по два начина - между познати и приятели, тези, на които всеки има доверие и смята, че информацията която му изпращат, е важна, интересна или полезна, което обаче е бавно и твърде несигурно, и чрез вирусни кампании, които се водят едни от най-нискобюджетните, защото според някои практици в тях не се инвестира в реклама, тъй като те се рекламират „безплатно, като се препредават от уста на уста в интернет” (Word of mouth). Какво по-добре от това да създадеш продукт или услуга, който потребителите сами да рекламират и популяризират! Тези практици обаче забравят, че самото създаване на подобен вирус за представяния продукт или услуга изисква огромен талант и професионализъм. Затова и често сме свидетели на вирусни кампании, зад които не стои конкретна търсена цел.
 

Целенасочените вирусни кампании са добре обмислени и планирани. Благоприятно условие за успешната вирусна кампания е потребителите да стигнат до „крайната цел“ – сайт, ландинг страница, блог, приложение, група или профил в социална медия. Така осигуряваме трафик, потенциални клиенти, привърженици, последователи – обвързваме ги с марката. 


Експертите биха могли да ви предложат и варианти на компилация между разгледаните дотук методи с кауза маркетинг 

 

Сause-related marketing се описва с понятия като алтруизъм, филантропия, корпоративна социална отговорност или просто човещина. Но това, разбира се, е дейност от взаимен интерес, при която бизнесът се обвързва със социално-значима кауза с цел подобряване на имидж и промотиране на продукт или услуга. За маркетинга, обвързан с наистина добре подбрана кауза, успехът е гарантиран само и единствено при условие, че ползва и правилните комуникативни канали. Защото резултатите от проведените проучвания са категорични: при еднакви други условия по-голямата част от потребителите предпочитат продуктите или услугите на компания, която се застъпва за нещо повече от печалбите си. А има ли бизнеси, които още не са показали човешкото си лице? Но не забравяйте, че потребителите трябва да научат отнякъде, че вашата компания е с именно такова лице.

 

МАРИЦА ГЪРДЕВА

 

Коментари

Sownmtm ( преди 4 дни )
Hi there, for all time i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, because i love to learn more and more. посмотрите и мою страничку и дайте ей оценку https://anotepad.com/note/read/dej4krrg тайланд работа https://anotepad.com/note/read/4xe75pnh развлекателни екскурзии от краби https://***.kino-ussr.ru/user/GudrunMauer828/ екскурзия тайланд патая https://telegra.ph/INS-Tarangini-A75-02-10 екскурзия пукет https://maroon-alpaca-hrmptd.mystrikingly.com/blog/
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Sownmtm ( преди 4 дни )
Hi there, for all time i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, because i love to learn more and more. посмотрите и мою страничку и дайте ей оценку https://anotepad.com/note/read/dej4krrg тайланд работа https://anotepad.com/note/read/4xe75pnh развлекателни екскурзии от краби https://***.kino-ussr.ru/user/GudrunMauer828/ екскурзия тайланд патая https://telegra.ph/INS-Tarangini-A75-02-10 екскурзия пукет https://maroon-alpaca-hrmptd.mystrikingly.com/blog/
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Sownmtm ( преди 4 дни )
Hi there, for all time i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, because i love to learn more and more. посмотрите и мою страничку и дайте ей оценку https://anotepad.com/note/read/dej4krrg тайланд работа https://anotepad.com/note/read/4xe75pnh развлекателни екскурзии от краби https://***.kino-ussr.ru/user/GudrunMauer828/ екскурзия тайланд патая https://telegra.ph/INS-Tarangini-A75-02-10 екскурзия пукет https://maroon-alpaca-hrmptd.mystrikingly.com/blog/
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Sownmtm ( преди 4 дни )
Hi there, for all time i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, because i love to learn more and more. посмотрите и мою страничку и дайте ей оценку https://anotepad.com/note/read/dej4krrg тайланд работа https://anotepad.com/note/read/4xe75pnh развлекателни екскурзии от краби https://***.kino-ussr.ru/user/GudrunMauer828/ екскурзия тайланд патая https://telegra.ph/INS-Tarangini-A75-02-10 екскурзия пукет https://maroon-alpaca-hrmptd.mystrikingly.com/blog/
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Sownmtm ( преди 4 дни )
Hi there, for all time i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, because i love to learn more and more. посмотрите и мою страничку и дайте ей оценку https://anotepad.com/note/read/dej4krrg тайланд работа https://anotepad.com/note/read/4xe75pnh развлекателни екскурзии от краби https://***.kino-ussr.ru/user/GudrunMauer828/ екскурзия тайланд патая https://telegra.ph/INS-Tarangini-A75-02-10 екскурзия пукет https://maroon-alpaca-hrmptd.mystrikingly.com/blog/
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Dantemut ( преди 2 седмици )
Вау, эта статья приятная, моя младшая сестра анализирует такие вещи, поэтому я собираюсь сказать ей. Посмотрите также мою страничку: https://***.kino-ussr.ru/user/JGXTressa1877886/ Поиск дешевых авиабилетов https://***.kino-ussr.ru/user/RachaelHudgins6/ Поиск выгодных билетов =aviasales=
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Eddiejoite ( преди 3 седмици )
Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions? look at my page https://***.lookali.de/community/profile/yobrobin038212/ crema naturale per dolori articolari https://***.murraybridge4wdclub.org.au/forums/users/mariochapdelaine/ comprimi per dolori articolari https://bossgirlpower.com/forums/viewtopic.php?id=164946 dolori a tutte le articolazioni https://wavesocialmedia.com/story18
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Eddiejoite ( преди 3 седмици )
Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions? look at my page https://***.lookali.de/community/profile/yobrobin038212/ crema naturale per dolori articolari https://***.murraybridge4wdclub.org.au/forums/users/mariochapdelaine/ comprimi per dolori articolari https://bossgirlpower.com/forums/viewtopic.php?id=164946 dolori a tutte le articolazioni https://wavesocialmedia.com/story18
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Eddiejoite ( преди 3 седмици )
Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions? look at my page https://***.lookali.de/community/profile/yobrobin038212/ crema naturale per dolori articolari https://***.murraybridge4wdclub.org.au/forums/users/mariochapdelaine/ comprimi per dolori articolari https://bossgirlpower.com/forums/viewtopic.php?id=164946 dolori a tutte le articolazioni https://wavesocialmedia.com/story18
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Eddiejoite ( преди 3 седмици )
Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any suggestions? look at my page https://***.lookali.de/community/profile/yobrobin038212/ crema naturale per dolori articolari https://***.murraybridge4wdclub.org.au/forums/users/mariochapdelaine/ comprimi per dolori articolari https://bossgirlpower.com/forums/viewtopic.php?id=164946 dolori a tutte le articolazioni https://wavesocialmedia.com/story18
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Новини Варна